Constructia motoarelor de curent continuu

branco_motoare_electrice_cuibus_blog_transilvaniaUn motor de curent continuu asa cum stim cu totii este un dispozitiv care se ocupa in conversia energiei electrice in energie mecanica si acest lucru este in mod esential adus de doua parti majore necesare pentru construirea motoarelor de curent continuu, si anume.

1) Statorul – Partea statica care adaposteste infasurarile de camp si primeste aprovizionarea si,

2) Rotorul – Partea rotativa care produce rotatiile mecanice.

Altele decat acestea, exista mai multe parti subsidiare si anume

3) Bucla de cuplaj a motorului de curent continuu.
4) Polii motorului de curent continuu.
5) Campulde infasurare

6) Armatura pentru infasurare a motorului de curent continuu.
7) Comutatorul motorului de curent continuu.
8) Perii motorului de curent continuu.

Toate aceste piese puse impreuna configureaza constructia totala a unui motor de curent continuu.

Bucla de cuplaj a motorului de curent continuu

Rama magnetica sau bucla de cuplaj a motorului de curent continuu este realizata din fonta sau din otel si formeaza o parte integranta a statorului sau partea statica a motorului. Functia sa principala este de a forma un invelis de protectie asupra partilor sofisticate interioare ale motorului si de a oferi sprijin armaturii. Aceasta sustine, de asemenea, sistemul de camp prin acoperirea polilor magnetici si campul de infasurare a motorului de curent continuu.

Stalpii motorului

Polii magnetici ai motorului de curent continuu sunt structuri montate pe peretele interior al buclei de cuplaj, cu suruburi. Constructia polilor magnetici cuprinde in esenta doua parti si anume, miezul pol si cuzinetul pol, stivuite impreuna sub presiune hidraulica si apoi atasate la jug. Aceste doua structuri sunt atribuite pentru scopuri diferite, nucleul pol o arie a sectiunii transversale mai mica si functia sa este de a sustine cuzinetul peste bucla de cuplaj, in timp ce cuzinetul, avand o arie a sectiunii transversale relativ mai mare raspandeste fluxul produs peste decalajul de aer dintre stator si rotor pentru a reduce pierderile din cauza reticentei. Cuzinetul pol poarta, de asemenea, fante pentru infasurarile de camp care produc fluxul campului.

Campul de infasurare a motorului de curent continuu

 

Campul de infasurare a motorului de curent continuu este realizat cu bobine de camp (sarma de cupru) infasurata peste fantele cuzinetului polilor in asa fel incat atunci cand campul curent trece prin el, atunci polii adiacenti cu polaritate opusa sunt produsi. Campul infasurarii practic formeaza un electromagnet, care produce un flux in care armatura rotorului motorului de curent continuu se roteste, si are ca rezultat taierea efectiva a fluxului.
Armatura de bobinaj a motorului de curent continuu
Armatura de bobinaj a motorului de curent continuu este atasata la rotor, sau partea rotativa a masinii si ca rezultat, este supusa la modificarea campului magnetic in directia rotatiei sale, care duce direct la pierderi magnetice. Din acest motiv, rotorul este fabricat din miez pentru armaturi, care este facut cu cateva laminari de  otel siliciu cu cantitati mici de histerezis, pentru a reduce pierderile magnetice, cum ar fi cele de histerezis si pierderile datorate curentilor turbionari, respectiv. Aceste foi de otel laminate sunt stivuite impreuna pentru a forma structura cilindrica a miezului armaturii.

Miezul armaturii este prevazut cu fante realizate din acelasi material ca baza pentru armatura, cu mai multe spire de sarma de cupru distribuite uniform pe intreaga periferie a miezului. Fanta pentru deschideri au pene fibroase pentru a impiedica conductorul sa iasa afara, datorita fortei centrifuge mari, produsa in timpul rotatiei armaturii, in prezenta curentului de alimentare si de camp.

Constructia armaturii de infasurare a motorului de curent continuu poate fi de doua tipuri:
– Lap bobinaj: In acest caz, numarul de cai paralele intre conductoarele A este egal cu numarul de poli P.
– Bobinaj cu sarme: Aici, numarul de cai paralele intre conductori A este intotdeauna egal cu 2, indiferent de numarul de poli. Astfel, design-urile de motoare electrice sunt realizate in mod corespunzator.

Commutatorul motorului de curent continuu

Comutatorulmotoruluide curent continuuesteostructuracilindricaformatadinsegmentede cuprustivuiteimpreuna, darizolateunele de altele prinmica. Functiasa principalain ceea ce privestemotorulde curent continuueste de acomutasaude a retransmitecurentulde alimentarede la reteaua electricalaarmatura de bobinajintr-ostructurarotativa, prin periimotorului.

Perii motor de curent continuu

Perii motorului de curent continuu sunt realizate cu structuri de carbon sau grafit, oferind alunecarea deasupra comutatorului rotativ. Perii sunt folositi pentru a transmite curentul din circuitul extern la comutatorul in rotatie unde curge in armatura de bobinaj. Astfel, comutatorul si perii motorului de curent continuu au drept sarcina transmiterea puterii de la circuitul electric static in regiunea mecanica rotativa sau rotorul.

La Braco toate motoarele electrice de curent continuu sunt de o calitate ireprosabila, iar partile individuale sunt confectionate din materiale superioare calitativ, oferindu-le o durata de viata indelungata. Achizitionand motoare electrice Braco aveti garantia ca acestea vor lucra impecabil, indiferent de sarcina la care sunt supuse.

(Visited 11 times, 1 visits today)

Nu ratați:

Tweets

Follow @cuibus on twitter.

Cuibus Written by:

Photo, Food, Wine, Travel, Globetrotter, “U” Cluj, Dacia, Cluj-Napoca, Transilvania, Freelancer

Leave a Reply

Fi primul care comentează !

Notify of
avatar
wpDiscuz