Cum sa faci bateriile mai sigure si mai durabile

baterii_auto_sorgenti_cuibus_blog_transilvaniaEste important sa cunosti “starea de sanatate” a unei baterii, dar nu exista nicio metoda rapida pentru a o testa cu certitudine. Starea acesteia nu poate fi masurata in sine, ci doar estimata la diferite grade de precizie pe baza simptomelor disponibile. Un acumulator se comporta mai mult ca un organism viu, care este influentat de conditii, cum ar fi starea de incarcare, evenimente de incarcare si descarcare, perioade de odihna, conditii de mediu si varsta. Metodele de testare ale acestuia trebuie sa mearga dincolo de modificarile dispozitiei si sa capteze caracteristicile care se refera doar la starea de sanatate a acestora.
Indicatorul principal al sanatatii unei baterii auto si moto este capacitatea; o unitate care reprezinta capacitatea de a stoca energie. O noua baterie ofera (ar trebui sa ofere) 100% din capacitatea nominala Ah. Acumulatorii cu plumb acid incep la aproximativ 85%, iar capacitatea lor va creste odata cu rata de utilizare, inainte de a incepe scaderea lunga si treptata, in timp ce modelele Litiu-ion incep la capacitate maxima si se declina odata cu utilizarea si imbatranirea, desi foarte incet. Bateriile pe baza de nichel au nevoie de amorsare pentru a ajunge la capacitate maxima si, de asemenea, se declina treptat, odata cu utilizarea.
Pentru a reduce stresul, incarca bateria cu un redresor baterie auto (link catre ) moderat, mai degraba decat cu unul ultra-rapid care dureaza mai putin de o ora si incearca sa previi descarcarile dure si neregulate. Este mai bine sa nu lasi un acumulator sa se descarce complet, ci sa il incarci mai des.
Producatorii de dispozitive isi bazeaza specificatiile de performanta pe un produs nou, dar aceasta este doar o imagine la inceputul unei cariere. La fel ca un atlet, performanta va scadea cu timpul si pierderea va deveni vizibila dupa ce stralucirea unui nou dispozitiv va disparea si rutina de zi cu zi isi va spune cuvantul. Pe masura ce timpul de functionare se scurteaza, problemele legate de baterie incep sa apara mai des si bateria devine o problema.
Se pare ca foarte putine lucruri s-au schimbat de la inventarea bateriei cu plumb acid, de catre Gaston Plante, in anul 1859. Nu exista inca nici o metoda sigura pentru a masura nivelul de incarcare; sa nu mai vorbim despre atingerea evaluarii precise a capacitatii, ca parte a testarii rapide. Masurarea pur si simpla a tensiunii si rezistentei interne, asa cum a fost facut in trecut, nu mai este suficienta pentru a estima incarcarea si capacitatea acestor produse.

Nu ratați:

Tweets

Follow @cuibus on twitter.

Varanul Written by:

Leave a Reply

Fi primul care comentează !

Notify of
avatar
wpDiscuz