“Profesorii sunt Dumnezeu!”

profesori.jpg

Foto: hunedoreanul.ro

Scrisoare trimisă site-ului antena3.ro de către un elev din clasa XII-a de la un liceu de prestigiu. Mai jos aveți conținutul acesteia:

“Buna ziua,

Sunt elev în clasa a XII-a, profil filologie, într-o școala de “prestigiu” din orașul în care locuiesc. Vă trimit acest email pentru a prezenta punctul de vedere al unui elev în privința educației din Romania și doresc să îmi păstrez anonimatul.

Voi prezenta situația mea particulară și cum văd eu lucrurile, nu reprezint un grup de elevi sau cunosc situația generală.

În primul rând, educatia pe care am primit-o până în acest punct este egală cu 0 (exceptând clasele I-VI în care am învățat lucrurile de bază). Din clasa a VI-a și până acuma pot spune că singurul lucru care l-am dobândit este capacitatea de a sta fără să faci absolut nimic ore în șir și de a rezista plictiselii.

În urmatoarele paragrafe vă voi prezenta situația la fiecare materie pe care o urmez în clasa a XII-a.

Româna este compusă, din câte știu eu, din două ramuri: Gramatica și Literatura. Gramatica este în regulă dacă ai un profesor care știe cum să îți predea, un profesor pe care l-am avut în clasa a VIII-a. În schimb, Literatura este concepută în așa fel încât să te umplii de frustrări și să nu inveți nimic.

Literatura presupune un singur lucru: învațarea comentarilor, comentarii pe care le găsim în cărți scrise de profesori, cărți pe care le tocim fără să înțelegem mare lucru. Pot spune că în 4 ani în care am făcut numai Literatură (la profil filologie, în clasele IX-XII, nu se preda Gramatica) nu am citit absolut nici o opera, ci doar comentarii. Nu cred că asta a fost intenția Ministerului, dar la asta s-a ajuns, la studierea comentarilor în locul operelor. De ce nu se pune accentul pe citirea operelor și comentarea lor în funcție de punctul de vedere al fiecărui elev?

Cineva mi-a spus mai de mult, că o opera este cu atât mai reușita cu câte interpretări diferite îi poți atribui. Dacă fiecare om vede într-un roman, într-o poezie, un lucru diferit, de ce nu suntem încurajați să ne spunem punctul de vedere, în locul învățării mot-a-mot al punctului de vedere al altora?

Profesorul meu de română pot spune că nu îi pasă de noi și pur și simplu vine la scoala pentru a trece timpul și pentru a-și primii banii. În ceea ce privește literatura, nu face nimic decât să citească din manual scurta prezentare a operei, iar după aceea să ne asculte din comentarii care nici măcar nu ni le preda el, fiecare elev se descurcă așa cum poate. Unii colegi îl mai întreabă probleme de gramatică pe care le ignora cu desăvârșire, fâcându-se că nu aude sau spunând că nu știe.

Pentru bacalaureat se așteaptă să știm anumite opere, opere pe care nu le face cu noi și pe care nu ni le explică. Din șase ore pe săptămână, dansul folosește cinci ore pentru a ne asculta și a ne da note, iar una din ele ori stam degeaba în timp ce el se face că are treabă (răsfoiește catalogul sau manualul), ori ne “predă”, asta constând în citirea de către profesor a manualului. Nu mi se pare corect deloc, că la 6 ore pe săptămână, să fiu nevoit să fac meditații pentru a putea promova bacalaureatul.

Geografia nu stiu cât de bine structurată este sau ce conține, dar din răsfoirea manualului pot spune că este interesantă. Problema este că profesorului nostru nu prea îi place școala sau are alte treburi, așa că nici măcar 50% din ore nu le-am făcut. Acesta ori vine la începutul orei, stă un pic cu noi și după aceea pleacă pentru a revenii la sfârșitul orei, ori nu vine la oră deloc.

Engleza este pur și simplu super, iar asta datorită profesorului care știe să ne explice absolut tot și care are răbdare cu noi. Pot spune că este singura materie la care sunt pregătit pentru bacalaureat.

Istoria este înca o materie pe care o apreciez, iar asta datorită profesoarei care este de nota 10. Nu pot comenta nimic în legatura cu ea.

Biologia este o materie “opțională” care nu ar trebui să o facem, dar ne-a fost introdusă fără să ne întrebe nimeni nimic, probabil neavând profesorul suficiente ore. Chiar dacă nu o să îmi trebuiască la nimic în viață, nefiind pe profilul meu, o consider interesantă și asta deoarece profesorul face lucruri generale cu noi, neintrând în detalii științifice.

Sportul este “ora liberă”, facem ce vrem la ea, cine vrea se duce și face ora (asta dacă nu este profesorul plecat) și cine nu vrea nu se duce, neprimind absența.

Religia poate fi considerată o altă oră liberă, dar la care trebuie să fii prezent deoarece se pun absențe. Profesoara vorbește cu 2-3 elevi, în timp ce restul clasei face ce vrea.

Latina este o oră care o consider total inutilă. Nu înțeleg de ce este necesară studierea unei limbi moarte, studiere care presupune învățarea părții gramaticale și a vocabularului, la fel ca al unei limbi străine. Știu că anumiți termeni sunt folosiți la Drept, dar de ce nu s-ar studia la facultate, decât să ni se impună nouă încă din clasa a VIII-a, fiind și materie la care dau teză? Profesoara de latină încearcă să facă cu noi cât de mult poate din programă, dar cred că s-a convins după 4 ani că este imposibil, așa că ne pune să facem lucruri relativ ușoare doar pentru a ne putea da notă. Ar fi mult mai bine să studiem istoria românilor sau să studiem o altă limbă străină, la alegere.

Lingvistica este o oră opțională pe care o facem cu profesorul de română, care ne-a fost impusa pe principiul “nu semnezi că vrei optionala asta, nu treci la română”. La ora asta aducem fiecare ce vrem ce ține de limba română și originea ei, citim și luăm nota. Profesorul nu preda nimic și nu face nimic.

Filozofia este o materie la care avem o profesoara nebună, în lipsa altui cuvânt. Ne preda ce vrea ea, neavând nici un manual, iar dacă nu îi spui cuvânt cu cuvânt ce ți-a predat ea, nu te lasă să îți continui ideea și îți dă 4. Este ora la care nu îmi pot dori mai mult decât media 5. A fost încercată schimbarea ei în clasa a X-a, iar directorul a spus părinților “că nu are ce să îi facă”.

Informatica este o altă “oră liberă” la care facem ce vrem, nefiindu-ne predat nimic. Profesoara a terminat facultatea de fizica, iar după aceea a urmat niște cursuri de informatică. Astfel a putut ajunge profesoară de informatică, dar din pacate se chinuie și să îți deschidă emailul.

Dirigenția este ora la care ne motivăm absențele și plecîm acasă, nimic altceva.

Desenul este materia la care de obicei plecăm, iar dacă rămânem la ora stăm degeaba, profesoara fiind ori în stare de ebritate ori senilă. În principiu, ascultăm muzică și jucăm cărți.

Franceza este o altă oră la care nu am nimic de comentat, profesorul fiind super, din păcate nu prea are cu cine să își facă ora deoarece profesorii/profesoarele din anii trecuți nu ne-au învățat nimic.

După cum vedeți, în mare parte problema educației sunt profesorii, aceștia neștiind să predea și să ne stârnească interesul. Întregul sistem educational trebuie schimbat, deoarece profesorii sunt lăsați să făca ce vor ei și ei sunt Dumnezeu, nefiind controlați de nimeni.

Inspectii am avut în jur de 5 în toată “cariera” mea de elev, inspecții la care profesorii, care știau dinainte că va fi inspecție, se asigurau că avem ce învața și că totul decurge ok, promițându-ne un 10 dacă facem impresie bună. Inspectorii din câte am văzut sunt tot foști profesori cărora nu le pasă, își fac slujba doar ca să treaca timpul și să le vină banii la sfârșitul lunii.

Ideea este că profesorii trebuiesc controlați, să fie răspunzători pentru ceea ce fac, promovându-se profesorii care chiar știu ce fac și eliminându-se cei care sunt acolo degeaba. Creșterea salarilor profesorilor nu va rezolva nimic, aceștia stiind că oricum își vor face treaba, ei tot vor primii salariul și nefiind răspunzatori pentru nimic.

Cea mai bună idee, cred eu, ar fi instaurarea notării prin niște lucrări semestriale cu subiect unic și renunțarea la notarea de către profesori, media la fiecare materie fiind pe baza acelor lucrări, iar profesorii să primească un bonus sau o penalizare în funcție de notele pe care le primesc copii la aceste lucrări”.

Sursa Antena3.ro

(Visited 17 times, 1 visits today)

Tweets

Follow @cuibus on twitter.

Cuibus Written by:

Photo, Food, Wine, Travel, Globetrotter, "U" Cluj, Dacia, Cluj-Napoca, Transilvania, Freelancer

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
di Recent comment authors

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  Subscribe  
Notify of
di
Vizitator
di

ce copil tembel… de necrezut!