Titanicul italian – Costa Concordia

Sursa foto: costaconcordia.info

Din nefericire ziua de 13 ianuarie 2012 nu a fost prea norocoasă pentru pasagerii și echipajul de pe vasul de croazieră Costa Concordia. Acest vas era perla flotei din Italia, fiind cel mai mare vas de croaziera pe care il dețin. Costa Concordia este un vas grandios care aparține firmei Costa Crociere și pe care îl promovau ca un loc pentru o vacanță specială, cu divertisment, relaxare și emoție.
Câteva informații despre dotările acestei nave construite în anul 2006: capacitate 3780 oaspeți + 1100 echipajul, greutate 114500 t, lungime 290 m, lățime 35,5 m, viteza maximă 23 noduri,  1500 de camere, din care 505 cu balcon privat, 5 restaurante, 13 baruri, 4 piscine, 5 bai cu hidromasaj, săli de sport, saună, baie turcească, solar, camp polisportiv, cinema 4D, teatru, cazino, discoteca, simulator Gran Premio etc.
Din păcate toate acestea sunt acum sub ape și chiar de la inaugurare parcă era predestinat acest sfârșit, având în vedere că sticla de șampanie nu s-a spart. Iar nava a avut 2 accidente toate pe parte unde nu s-a spart sampania..

Cine este de vină?
Greu de spus și nu vreau să fac speculații aiurea, dar totuși am niște semne de întrebare mai ales că am fost și eu pe un vas de dimensiuni mult mai mici împreună cu prietenul Bubu.
Având în vedere că era un vas uriaș cred că personalul care răspundea de acesta trebuia să fie foarte bine pregătit astfel încât să evite orice accident. Din păcate coleziunea cu o stâncă a băgat sub ape aces vas frumos, așa cum dovedesc ultimele imagini apărute pe diverse site-uri, ca fiind cauza principală a acestui accident.

Sursa foto: lastampa.it

Personal cred că ceva nu a mers cum trebuia, ori cei de la conducerea vasului nu erau pregătiți, ori erau obosiți, ori chiar a fost o neglijență umană, deoarece declarațiile căpitanului cum că pe harta lui nu apărea acea stâncă nu le cred pentru că un asemenea vas sigur e dotat cu cele mai noi tehnologii iar sonarele sigur putea vedea acea stâncă, doar dacă nu se ghidau numai după hărțile printate, deși mă îndoiesc.
Alt semn de întrebare e acela al informațiilor corecte date de companie. La momentul producerii accidentului aceștia au declarat că în jur de 3200 turiști + 1000 personal se află la bord, dar apoi tot ei spun că sunt: 1000 turiști italieni, 500 germani, 160 francezi și 1000 echipajul deci 2660…unde sunt restul?  Sau firma nu are niște date exacte despre câte persoane se află la bord, ceea ce e foarte grav, sau au postat această informație în grabă având în vedere că la ora 1 a început evacuarea oamenilor de la bordul navei. Ultimele informații confirmă că la bordul acestuia se aflau și 20 de români care făceau parte din echipaj.
Altă enigmă, de ce camerele care puteau prelua apa nu au fost închise ermetic? Oare erau deschise și astfel apa apătruns cu rapiditate la bordul vasului? Se speculează că ar fi existat unele deficienți cu privire la siguranță..

Sursa foto: Giglionews

Înclinarea navei a îngreunat evacuarea oamenilor și din ultimele date aflăm că sunt 8 morți și 80 de dispăruți.
Totuși acest incident putea avea mult mai multe victime dacă se producea la o distanță mare de uscat. Astfel cei din portul insulei Giglio în apropierea căreia s-a produs acest incident au reacționat prompt și au lucrat zi și noapte pentru salvarea oamenilor.
Ce m-a dezamăgit însă a fost fuga căpitanului Francesco Schettino și a prim ofițerului de la bordul navei.
Francesco Schettino, dar şi primul ofiţer Ciro Ambrosio, sunt acuzaţi de omucidere multimplă, naufragiu şi abandonarea navei. Regulile navale presupun ca ultimul care părăseşte nava în caz de dezastru este căpitanul, după ce supraveghează salvarea pasagerilor şi a echipajului.
Căpitănia Portului Livorno, cel mai important din Toscana, a deschis o anchetă asupra cauzelor accidentului şi asupra modului în care pasagerii au fost salvaţi. Ministerul pentru Infrastructuri a deschis, de asemenea, o anchetă. Principala problemă este prezenţa prea apropiată a navei de coastele Insulei Giglio, situate la 1.500 de metri. Ce părere ai Bubu de acest accident?
Să sperăm că vor fi găsiți în viață alți dispăruți, deși șansele sunt din ce în ce mai reduse, având în vedere temperatura apei din această perioadă.

Sursa foto: ansa

Totuși lumea a fost destul de disciplinată la evacuare și în afară de strigătele femeilor nu par să fi fost alte probleme majore. Chiar dacă unii dintre pasageri după cum cei din port confirmă s-ar fi aruncat în mare.
Cei care au informații despre persoanele care erau la bord pot apela numărul 848.50.50.50.

Richard Westcott, specialist în transporturi a scris pe BBC.co.uk că el crede că această tragedie s-a produs din cauza unei erori umane: „poate fi vorba de o eroare umană sau de o defecţiune a generatoarelor electrice. Cu siguranţă că investigaţiile se vor desfăşura pe toate planurile, dar cred că specialiştii se vor concentra către sistemul electric. Este cunoscut faptul că cele mai multe vase moderne folosesc generatoare electrice pentru a comanda motoarele. O întrerupere de curent ar fi putut pune echipajul în imposibilitatea de a evita pericolul“.

Un lucru e sigur că viața bate filmul și istoria se repetă, iar dacă pentru unii imaginile din Titanic sunt doar istorie, pentru alții acestea au fost trăite pe viu de curând.

Mai jos puteți vedea câteva dintre primele filmulețe care au apărut pe internet de la această tragedie.

(Visited 39 times, 1 visits today)

Tweets

Follow @cuibus on twitter.

Cuibus Written by:

Photo, Food, Wine, Travel, Globetrotter, "U" Cluj, Dacia, Cluj-Napoca, Transilvania, Freelancer

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Sebastian Lucaci Recent comment authors

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  Subscribe  
Notify of
Sebastian Lucaci
Vizitator

prea frumos ca sa fie adevarat.