Dacia Duster
Foto: dacia.ro
Dacia a prezentat la Salonul Auto de la Geneva care se desfasoara in perioada 3-15 martie 2009, primul concept car. Numele acestuia este Duster si este fructul unei colaborari intre Renault Design Central Europe din Bucuresti si Renaul Design Technocentre din Guyancourt, Franta. Duster este un crossover ingenios, un mic gandac robust si futurist, cu un interior spatios si placut ochiului, pe langa toate acestea se adauga multe solutii de modularitate pentru pasageri. Duster este un Multi Purpose Vehicle (MPV), avand 2 usi cu deschidere in sensuri contrare. Are o inaltime de 1,49 m, ampatament de 1,8 m si dimensiunile compacte (4,25 m lungime, 1,64 m latime). Lungimea lui este la fel ca si cea a Loganului. Fata acestuia degajeaza forta, putere datorita barei de protectie mare, dar si a prizelor de aer laterale si farurilor agresive si alungite pe aripi. Identitatea grafica a lui Duster este accentuata de culoara gri cu reflexii a caroseriei in metal, suprafata vitrata si absenta montantului central. In partea din spate, marca dacia este imprimata in metal.
foto: promotor.ro
Coeficientul aerodinamic Cx este de 0,30, acesta realizandu-se datorita flancurilor vehiculului pe unde aerul aluneca usor. Blocurile optice in forma de eleron dirijeaza si ele fluxul de aer spre partea din spate a autovehicolului. Toate astea duc la un consum mic de 5,3 l/100km si deci la o economie mai mare.
Motorul de sub capota este unul mic de 1,5 dCi 105 (77 kW) echipat cu filtru de particule care duce la o emisie redusa de CO2 (139 g/km).
foto: promotor.ro
Interiorul acestuia este placut si cu o combinatie de culori reusita – ciocolatiu si albastru. Structura vitrata permite luminii sa patrunda cu generozitate in habitaclu. Scaunele au un profil foarte subtire si deci se face economie de spatiu pentru pasageri.
Plansa de bord se prezinta sub linii fluide si expresive. Conceptia sa combina simpitate si habitabilitate. Portbagajul acestuia este de 470 dm3, valoare remarcabile tinand cont de dimensiunile compacte pe care le are.
Foarte rapid se trece de la o configuratie de 4 locuri, mod de utilizare cotidian, la o configuratie sportiva cu 2 locuri.
Per total consider ca este un concept foarte reusit, mai ales ca este primul. Sper sa il vedem si pe strada cat mai curand, deoarece cred ca o sa aiba un mare succes.
foto: promotor.ro
.