CTP-ul are site nou
Din 1 iulie RATUC-ul sau CTP-ul şi-au actualizat site-ul oficial. Faţă de noul site acesta este mult mai bun şi mai friendly cu utilizatorii lui. Acest nou site al CTP-ului are o interfata aerisită şi intuitivă, iar internauţii au acces la diverse informaţii utile despre transportul public de persoane din Cluj.
Mai jos puteţi vedea cum arăta site-ul în 2002, apoi upgrade-ul din 2010, iar apoi site-ul actual. Chiar dacă mai lent, e bine totuşi că au reuşit să realizeze o variantă mai prezentabilă pentru cei care folosesc mijloacele de transport în comun. Desigur ar mai fi multe de adăugat, poate traducerea lui şi în alte limbri de circulaţie, explicaţii şi în alte limbi în staţii, autobuze, educarea călătorilor în ceea ce priveşte accesul în mijloacele de transport ş.a., dar sperăm că în timp se vor rezolva şi aceste neajunsuri.
website-ul Ratuc în 2002
website-ul Ratuc în 2010
website-ul Ratuc în 2015
Dacă vreţi să aflaţi mai multe informaţii despre Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca intraţi pe site-ul oficial: ctpcj.ro, iar mai jos puteţi lectura anunţul oficial:
„Conţinutul prezentat pe site-ul ctpcj.ro a fost complet reorganizat având în centrul său călătorul. Am identificat principalele interese ale călătorului pe site-ul Companiei (orare, ştiri, tarife etc.) şi ţinând cont şi de problemele cu care s-au confruntat utilizatorii în trecut am încercat să le prezentăm într-un mod cât mai accesibil. Noul site propune o structură diferită, dar mai uşor de parcurs. Călătorul clujean are la dispoziţie informaţii suplimetare detaliate despre liniile de transport, orarul acestora, traseele sub formă liniarizată precum şi hărţi asociate. Informaţia este structurată pe zone: metropolitan, urban şi chiar pe cartierele oraşului şi zone de interes. Un atuu al noului site îl reprezintă şi capacitatea de a se adapta la diferite dimensiuni ale dispozitivelor de pe care este accesat.
Astfel, am încercat să asigurăm o experienţă unică atât utilizatorilor de sisteme desktop cât şi utilizatorilor de dispozitive mobile. Un călător aflat în trafic poate consulta cu uşurintă de pe telefonul mobil orarul liniei care îl interesează, fără a fi nevoit să downloadeze (să descarce) de pe site fişiere excel sau pdf. Tendinţele actuale în domeniul tehnologiei se concentrează spre dezvoltarea aplicaţiilor pentru platforme mobile iar, în acest sens, tot mai mulţi clujeni, şi nu doar clujeni, au încercat să dezvolte aplicaţii pentru facilitarea accesului la informaţii privind transportul public.
Prin noul format al site-ului am încercat să redăm această experienţă utilizatorilor de platforme mobile, site-ul prezentându-se sub forma unei aplicaţii pe diverse gadgeturi. Cu ajutorul sistemului pilot AVL existent în cadrul companiei am reuşit să extindem nivelul informaţiilor dobândite, şi astfel, am obţinut noi modalităţi de prezentare şi de utilizare a datelor legate de reţeaua de transport şi de programele de circulaţie.
Astfel, pentru a oferi acces cât mai facil la informaţii, atât de căutate, cum sunt traseele şi orarele, CTP Cluj-Napoca a încheiat un parteneriat cu Google în cadrul programului ‘Google Transit’. Această aplicaţie pune împreună informaţia actualizată despre liniile şi programele de transport cu puterea de procesare Google. Iar, pentru a obţine indicaţii de orientare pentru deplasarea cu mijloacele de transport în comun se poate începe căutarea atât din site cât şi din Google Maps.
Un călător aflat în trafic poate astfel, cu uşurintă să primească indicaţii de orientare pentru transportul public din locaţia curentă sau dorită spre orice destinaţie selectată, direct pe telefonul mobil. O facilitate nouă a site-ului o constituie posibilitatea de abonare la Buletinul cu noutăţi. Utilizatorul se poate, de exemplu, abona la una sau mai multe linii şi va primi ulterior pe email notificări legate de modificările ce privesc linia respectivă: orarul, traseul liniei, precum şi alte informaţii de interes. Conştienţi fiind de faptul că oraşul nostru este Capitala Europeană a Tineretului 2015 şi, începând cu acest an, ne aşteaptăm la o creştere a numărului de turişti, am pregătit şi versiunea website-ului în limba engleză, întărind prin acest demers sprijinul şi devotamentul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca faţă de comunitate şi cetăţenii acesteia.
Ne implicăm activ pentru a îmbunătăţi constant serviciile de transport public oferite clujenilor, iar noul site considerăm că este o demonstraţie a acestui angajament„, au anunţat reprezentanţii CTP Cluj.
.