Ecosia
Deși Google deține monopolul în domeniul motoarelor de căutare comportamentul acestuia este departe de a fi fair-play. Deşi, pentru a fi corecți, Google are un comportament virtuos, cum ar fi cenzurarea rebelilor chinezi sau de a crea un motor de căutare a persoanelor dispărute în urma cutremurului care a devastat Haiti sunt puținele activități care se îndreaptă spre protejarea mediului ambiant.
Dar a apărut un nou motor de căutare, cu scopul de a ajuta mediul înconjurător şi pentru a salva pădurile.
Se numeşte Ecosia, a fost prezentat la Berlin, în zilele în care a început summit-ul de la Copenhaga ONU privind schimbările climatice. În prezent, ECOSIA foloseste, din păcate, doar suportul tehnologic de la Bing şi Yahoo, precum şi calitatea de cercetare este încă la nivel de Google celebre. Nu este o chestiune de a aştepta, ci de a acţiona.
Ecosia este un motor de căutare a „tuturor persoanelor fizice”, în care se utilizează servere creat de energie verde, care, prin urmare nu produc CO2. Mama a proiectului este o organizaţie independentă, în particular care încearcă să concureze cu Google. Pentru fiecare căutare cu Ecosia puteţi economisi aproximativ doi metri pătraţi de pădure tropicală (o inscripţie ne arată în „timp real”, cantitatea de pădure „salvată”). Cum? Ecosia se bazează pe un principiu simplu economic. Ca orice motor de cautare, Ecosia are și o parte economică – sponsori, utilizatorii care fac clic pe link-urile companiilor publicitate, cu diferenţa substanţială că 80% din venituri vor fi donate pentru a salva jungla amazoniană.
Potrivit Christian Kroll, unul dintre fondatorii proiectului, „în cazul în care doar 1% din utilizatorii de Internet ar folosi Ecosia în fiecare an, am putea salva pădurile tropicale pe o suprafață egală cu cea a Elveţiei.”.