Mai este Wizzair o companie lowcost?
După ultimele decizii wizzair se transformă într-un middle cost..deoarece low cost nu mai e de vreun an de zile, de când a decis să mărească prețurile la bilete și la diverse servicii. Toți politicienii din Cluj-Napoca se laudă că aduc alte companii și alte rute, dar din păcate acestea sunt doar texte de aburit votanți. Unde sunt noile companii lowcost care au venit la Cluj dl. Tișe, dl. Uioreanu?
Se știe că o concurență sănătoasă bazată pe servicii de calitate este în beneficiul călătorului de rând, dar acest lucru nu este valabil și pentru România acolo unde sclavagismul economic și non-calitatea sunt valori.
Ieri am văzut că iar Wizzu mai bagă o taxă..că de poate pentru că sunt singurii pe piață și nu-i deranjează cu nimic să mai fraierească niște călători români. Aceștia au introdus o nouă taxă pentru bagajele de mână mai mari de 42x32x25cm și maxim 56x45x25cm, și se plătește 42 RON.
WizzAir în schimb îmi scrie așa: “Wizz Air introduce aceasta noua politica privitoare la bgajele de mâna pentru a va îmbunatarti experienta de calatorie si pentru a va ajuta sa economisiti 21 RON…” Ok înțeleg că acestă companie nu vorbește bine românește, dar nici chiar așa să trimită un mesaj cu greșeli la toți clienții lor, de aici se vede respectul pe care îl au pentru clientul din România.
Sunt de acord că unii călători au venit cu bagajul de cală prezentându-l ca bagaj de mână, dar e vina companiei și a celor din aeroport care controlează dimensiunile și greutatea bagajelor. Este mai mare, ok plătești să meargă la cală și după câteva amenzi de genul se cizelează și călătorul român. Chiar dacă nu sunt un fun al companiei Ryanair ei știu să-și educe stric călătorul după regulile lor. Ai bagajul mai mare plătești și-l băgăm la cală sau plătești niște taxe uriașe și-l poți lua ca bagaj de mână.
La Wizz de ce nu se vrea o astfel de politică care educă călătorul…pentru că sunt mici. Wizzair a ajuns un fel de rată, cursă cum era pe vremuri de la Cluj la țară..unde fiecare face ce vrea, unu se descalță, altul vine cu desaga după el, altul ascultă manele, altul mănâncă sandwichul cu margarină cu salam și ceapă și aromatizează tot avionul și nimeni nu-i zice nimic..cam asta o ajuns compania care la început avea oportunitatea să devină o companie respectată și cu o dezvoltare uriașă. Dezvoltare nu prea a fost, bumul cu care ei se laudă nu a fost altceva decât necesitatea unor oameni care lucrează pe dincolo sau români care trebuiau să plece rapid în afară, iar autocarul, trenul, mașina nu le oferea acest lucru. Apoi șantajul mizer la care au participat de a șantaja Consiliul Județean prin anularea unor curse și mutarea unora la Târgu Mureș. Tot respectul pentru cei de acolo, dar capitala Transilvaniei e Cluj-Napoca și rutele principale trebuie să plece de aici. Oare vom avea în viitorul apropiat o concurență reală și pe cursele care pleacă din Cluj-Napoca? Cum se apropie alegerile prevăd alte promisiuni politice..eu aș vrea niște rezultate vizibile pentru călătorul român!.