Consumatori

PĂSTRAŢI BONURILE!

scontrino_bon-fiscal.jpg

Sursă foto: occhioallaspesa

 

Orice produs cumpăraţi vă sugerez să păstraţi bonurile/facturile/abonamentele. De ce vă zic asta? Pentru că s-ar putea să aveţi şi surprize plăcute, nu doar mai puţin plăcute. Neplăcute ar fi în cazul în care produsul cumpărat se deteriorează la puţin timp după achiziţie, iar pentru înlocuirea acestuia aveţi nevoie de bonul fiscal (sau factura/ certif de garanţie) în funcţie de tipul produsului. Cele mai nefericite situaţii sunt în cazul apariţiei unei toxinfecţii alimentare, deşi aveţi bonul demonstrarea că produsele consumate la  unitatea x a cauzat infecţia respectivă este mai grea, dar totuşi aveţi o dovadă care ajută.
Nu cedaţi presiunilor de orice fel. Am avut mai multe experiente de genul, vă dau un exemplu: întâmplător am cumparat o ciocolată Milka de la Market Sora din Cluj-Napoca, care nu avea tradusă compoziţia acesteia. Ştiind din surse că aceştia aduc produse cumpărate la negru din alte ţări pentru a caştiga mai mult, ascunzându-se „discret” de taxe ştiam că dacă semnalez aceasta celor de la OPC o să apară intimidări specifice plaiurilor mioritice. Aşa cum vă imaginaţi am reclamat acest lucru telefonic, dar pentru o verificare sigură trebuie să faceţi reclamaţie în scris sau online. După 2 zile primesc telefon de la un inspector care a confirmat că neregulile semnalate de mine sunt intemeiate şi agentul economic în cauză a fost sancţionat contravenţional, iar produsele în cauza au fost retrase de la vânzare până la etichetarea corespunzatoare a lor şi ca pot să merg să-mi recuperez banii sau să achiziţionez alt produs. Apoi am vorbit cu patronul acestui market şi foarte flegmatic m-a chemat să-mi dea banii înapoi sau alt produs. Nu am mers deoarece ciocolata era consumată deja..dar măcar ştiu că am luat atitudine faţă de neregulile pe care le fac mulţi dintre comercianţii nostri. Sper că şi voi dacă observaţi diverse nereguli sa faceţi sesizări şi poate în timp o să beneficiem de servicii, produse de calitate.
O altă întâmplare cu final fericit a fost în Italia, unde aveam abonament de la Trenitalia, compania naţională de căi ferate. Având în vedere că serviciile de acest gen în Italia sunt destul de slăbuţe şi o mare parte dintre trenuri au întârzieri, pentru a se scuza faţă de clienţi aceştia mi-au oferit un abonament gratuit, pe aceiaşi rută pe care mergeam eu, trebuind doar să arăt 2 abonamente pe ruta respectivă din ultimele 6 luni. Am rămas plăcut impresionat de această acţiune, şi în plus am făcut economie cu abonamentul pe o lună, care avea preţul de 72 de euro. Acelaşi lucru l-a făcut şi compania de transport în comun din Bologna, pentru a se scuza faţă de serviciile nu chiar perfecte pe care le oferă călătorilor lor.
Deci nu uitaţi:
PĂSTRAŢI BONURILE!.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments