Schimbarea paradigmelor din invatamantul actual
De multe am văzut că învățământul actual nu este decât o afacere, o îndocrinare fără margini fără nici o valoare în cea mai mare parte. Se crează o ierarhie artificială pe baza unui altgoritm foarte artificial. Indiferent cum văd eu învățământul actual rezultatele și oportunitățile celor care termină n școli în prezent este foarte limitat. Pentru cei care doresc binele copiilor lor ar fi bine să nu-i mai trimită la școlile tradiționale de îndoctrinat. Ideal ar fi un învățământ asemănător cu cel primit de Indiana Jones..o pregătire multă mai bine făcută de specialiști. În filmulețele de mai jos puteți vedea o prezentare foarte succintă și de valoare despre învățământul actual, realizată de Sir Kenneth Robinson. Am pus 2 variante una în engleză, iar cealaltă în italiană.
Video-ul prezinta o problema, nu o solutie, iar probleme sunt multe. Fiecare lucru poate fi atacat printr-un argument rational si parerea mea este ca sistemul nu este atat de mult defect, ci ca lucrurile evolueaza diferit si traiectoria e influentata de prea multi factori. Sistemul de invatamant iti creeaza o fundatie si pe masura ce individul e capabil sa ia decizii rationale, constiente si sa si le asume, traiectoria lui in sistemul de invatamant este mai specifica. Este mai mult greseala elevilor/parintilor ca toti urmeaza un pattern clasic: liceu de mate-info, termini o facultate, urmezi poate un master si interesul… Mai departe»
@Andrei Diaconu Partial de acord cu tine, problema apare atunci cand din aceeasi faina se obtine paine mai slaba, pentru ca s-a folosit drojdie diferita..CLar ca educatia celor 7 ani de acasa, selectia naturala, curiozitatea trebuie sa existe in continuarea, dar uneori sunt prea indoctrinati cei mici. Am observat de multe ori ca nu cauta alte solutii, iar unii profesori daca nu raspund cum vor ei copii sunt „penalizati”. In Suedia sau Finlanda parca nu exista note..si majoritatea au scoala si sunt ok, la noi sunt multe indoctrinari, dar de putini se prinde esentialul care sa ghideze individul si pe… Mai departe»