Cadourile de sarbatori, solutia unei colaborari eficiente cu partenerii de afaceri
Cei implicati in afaceri, stiu ca relatiile profesionale care se leaga intre doua societati, nu sunt intotdeauna atat de rigide precum ar parea din exterior. Ba chiar, de multe ori, intre partenerii de afaceri se leaga adevarate prietenii, care in timp pot duce la beneficii majore de ambele parti.
Fiecare om de afaceri isi doreste colaborari in care relatiile interpersonale sa fie cel putin la fel de dezvoltate precum cele profesionale, motiv pentru care, fiecare actiune realizata in acest sens poate sa fie una benefica.
Cum sa dezvolti astfel de relatii cu un partener nou?
Este destul de dificil sa dezvolti relatii, dincolo de afaceri, cu anumiti parteneri. Acestea trebuie sa vina cat se poate de natural, deoarece prietenie cu forta nu se poate. Veti avea nevoie de mai mult decat simple intaniri de afaceri pentru a cultiva o relatie personala. Mentineti contactul frecvent cu partenerii dumneavoastra, comunicati regulat si amintiți-vă sa va intrebati mereu cu privire la ceea ce este important pentru ei și la felul in care ii puteti ajuta astfel incat sa oferiti mereu un plus de valoare relatiei.
Din fericire, exista solutii rapide prin care iti poti surprinde placut partenerii de afaceri, contribuind astfel la dezvoltarea interpersonala a relatiei B2B. Printre acestea se numara cadourile, pe care le poti oferi la diverse ocazii. Fie ca este vorba despre o zi de nastere, o zi onomastica sau un simplu eveniment organizat de partener, cadourile pot avea un efect extraordinar si pot ajuta la dezvoltarea unei relatii interpersonale.
Cele mai apreciate cadouri insa, sunt cele oferite de sarbatori. De regula, perioada sarbatorilor este cea in care relatiile interpersonale preiau controlul si definesc mult mai bine o persoana, inclusiv persoanele de afaceri.
Pentru ce cadouri poti opta, pentru a-ti impresiona partenerul de afaceri?
Desi ai crede ca un cadou costisitor este cel mai potrivit, adevarul este cu totul si cu totul altul. Un cadou foarte scump poate avea exact un efect invers, decat cel dorit, putand pune presiune asupra celui care il primeste si obligandu-l sa iti returneze favorul.
O solutie adoptata foarte des in mediile corporate din strainatate este oferirea de cosuri cadou in perioada sarbatorilor, acestea imbunatatesc brand awarnessul companiei dumneavoastra si contribuie la dezvoltarea interpersonala a relatiei de afaceri
Un cadou simbolic, precum un cos cadou, poate sa fie o idee mult mai buna si poate avea efectul scontat. Astfel de cosuri corporate pot sa contina numeroase elemente care sa incante destinatarul, precum o sticla cu vin, o ciocolata, sau alte elemente care sa desfete atat gustul, cat si privirea si pot fi personalizate, in functie de relatia pe care acesta o are cu tine. In plus, un cos cadou poate deschide multe usi si desi este un cadou care nu iti scoate foarte multi bani din buzunar, poate crea oportunitati serioase in relatia B2B..