Clujul de langa noi,  Consumatori,  Sport,  Tineret,  Zi de zi

Viata de biciclist nu e usoara in Cluj-Napoca

biciclist_pensionar_cuibus_transilvania_romania_italia

Aproape toți ne-am dat cu bicicleta cât eram mici, dar apoi majoritatea dintre noi au lăsat-o într-un colț la ruginit, nu au donat-o altor copii, cei din prezent nu mai fac ture prin cartier, prin pădure, prin parc..acum totul este artcificial, online și cu touch screen. Mulți clujeni se plând de aerul tot mai greu din centru orașului, de mizeria tot mai mare, poluarea care în loc să scadă sub era boc-poc tot crește. Ce e de făcut? Păi dacă cei din primărie sunt surzi la cererile bicicliștilor și nu sprijină sub nicio formă eliminarea traficului din centru, cetățenii pot face mai mult. Pot să renunțe la mașina de la scară și să nu mai fie așa comozi, toți vor să vină din cartier până în centru, iar în fața tuturor instituțiilor să-și pună avariile și să-ți rezolve probleme care pentru el sunt cele mai importante, nu contează că nu mai are bun simț, încalcă toate regulile de circulație și ce e mai grav nu îi respectă ce ceilalți cetățeni egali în drepturi. Nu contează că blochează ieșirea unui locatar, că blochează un trotuar, o pistă pentru bicicliști sau cum s-a întâmplat de multe ori din păcate, chiar o ambulanță care încearcă să salveze viața altor cetățeni din Cluj-Napoca! Oare de ce nu putem noi românii să fim mai atenți la cei de lângă noi? De ce nu mai folosim bicicleta ca mijloc de transport prin centru alături de mijloacele de transport în comun? În Olanda de exemplu fiecare cetățean are o bicicletă pe care o folosește. Când sunt ninsori primele căi de acces care se curăță sunt pistele pentru biciclete!!! La noi de ce nu se poate? Am văzut că au fost accesate diverse fonduri europene pentru bicicletele gratuite oferite de Primărie, chestii obligatorii pentru un oraș european, dar degeaba aduci 1000-2000 de biciclete dacă nu ai piste dedicate bicicliștilor și nu există un minim de respect pentru cetățenii care folosesc acest mijloc de transport. În trafic respectul este 0, iar riscul să-ți pierzi viața în România pe bicicletă e mai mare ca în India sau Bangladesh. Într-un oraș haotic ca și Clujul viteza media a mașinilor în centrul orașului este de 7,3 km/h, motiv de laudă pentru oligofrenii din pdl că se circulă mai bine decât în București unde viteza medie este de 4,5 km/h, dar nu se promovează bicicleta ca mijloc ideal de transport pentru centrul orașului!

familie_biciclisti_cuibus_transilvania_romania_italiaC1981

De ce oare? Ignoranța sau interesele pentru parcări, fonduri atribuite cui trebuie și alte interese meschine opresc o dezvoltare normală a unui centru frumos ca cel al Clujului. Până când cetățenii Clujului nu vor protesta pentru mizeria din oraș nu se va schimba nimic. Traficul va deveni tot mai greoi, aerul tot mai poluat, iar sănătatea tuturor este pusă în pericol de niște politruci interesați doar de fondurile pentru parcări, asigurări pentru mașini și alte spălări de bani. Oare când vom revedea pensionari pe bicicletă? În alte orașe până la 60-70-80 de ani majoritatea folosesc bicicleta, eliminând osteoporoza și alte probleme de sănătate..la noi se finanțează sedentarismul, vezi abonamentele ratuc pentru pensionari. Nu sunt contra, dar mai bine ar fi finanțați doar cei care chiar nu se pot deplasa prin alte mijloace. Așa se va face economie la medicamente și alte servicii medicale, sănătatea cetățenilor ar fi mai bună și ar avea o viață mai lungă.

parcare_biciclete_cuibus_transilvania_romania_italia

Câteva idei pentru a avea un centru mult mai curat în Cluj-Napoca:

1. Eliminarea traficului de mașini din centrul Clujului, excepție riveranii și mașinile de transport în comun.

2. Creșterea numărului de piste pentru bicicliști, folosirea motocicletelor și a scooterelor în centru.

3. Sprijinirea celor care circulă cu bicicleta, odată la 5 ani cei care doresc achiziționarea unei biciclete să fie sprijiniți cu min. 50% din valoarea acesteia până la o sumă de 1-2000 euro așa cum se întâmplă și în alte orașe din Europa care își respectă cetățenii.

4. Cei care folosesc bicicleta să plătească impozite mult mai mici, astfel stimularea va fi directă pentru un transport ecologic și sănătos pentru toți.

5. Achiziționarea de mijloace de transport în comun ecologice electrice sau pe metan care poluează mult mai puțin.

6. Organizarea unor manifestări în colaborare cu ONG-urile care se ocupă de cicloturism pentru a elimina această mentalitate păguboasă a românilor cum că doar cei săraci sau oamenii străzii folosesc bicicleta pentru transport.

7. Siguranța celor care folosesc și își lasă bicicleta în centru să fie asigurată de Primărie. Să fie mai multe locuri de parcare supravegheate, iar dacă se fură bicicleta cei de la poliția locală să suporte pierderile că oricum nu fac nimic și se aruncă banii pe fereastră!

8. Amplasarea unui număr mai amre de cișmele cu apă potabilă pentru bicicliști și implicit și niște toalete în centru, deoarece cam lipsesc acestea.

Ar mai fi și alte sugestii dar cred că pentru început ajung acestea.  Oare când le voi vedea puse în practică? Peste 10,20,30 de ani..sau niciodată. Eu sper cât mai curând să fie puse în practică..

Să auzim numai de bine și folosiți bicicleta cât mai mult!

Eu ies mintenaș la o tură cu bița mea, pe care o folosesc regulat de 3 ani!

 .

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments