Gastronomie,  Industria Alimentara,  Turism

Festivalul International de Gastronomie – Cibo di Strada

În acest weekend (5-7 octombrie 2012) va avea loc în Cesena a 7-a ediție a Festivalului Internațional de Gastronomie – Cibo di Strada.

De vineri pînă duminică de la 12 pînă sîmbătă seara veți putea degusta o mulțime de produse tradiționale din mai multe țări.
Au fost amenajate douăzeci de insule/standuri, unde puteți gusta preparate gastronomice din stradă din mai multe țări, din Mexic în India, din Grecia în Irak, din Venezuela până în Provence, din Rusia spre Maroc, din România în Argentina și din diferite regiuni din Italia. Intrare este gratuită la acest festival este gratuită.

Cînd am văzut pe afiș că va exista și un stand cu mîncare românească mi-a crescut inima crezînd că după 7 ani uite că au apărut și românii să se promoveze mai bine avînd în vedere că suntem comunitatea cea mai mare din Italia (aprox. 1,2 milioane). Astăzi trecând pe la standul nostru m-am dezumflat când am văzut cu ce ne prezentăm și mai ales cum.

Avem standul cu cele mai puține produse, adică tu ca afacerist/patron ce IQ trebuie să ai să te prezinți într-un mod jenibil în cel mai bogat oraș din ITALIA??? Sunteți pregătiți să aflați cu ce produse am fost reprezentați la acest festival renumit în zonă? Păi nu foarte multe din păcate: mici cu muștar într-o chiflă (Salsicce di carne mista con la senape – panino) – 4 euro, Șnițel cu Salată de varză albă roșie (cotoletta con verza) – 4 euro, (bine că nu e cu alba neagra:((, Prăjitură CARPAȚI (Dolce dei Carpazi) – 3 euro și bere Timișoreana (50 cl – 4 euro) și Ursus (33cl – 3 euro). Deci o listă foarte mare nu? Deci nu e de mirare că la toate celelalte standuri erau cozi intermiinabile, iar la standul nostru erau 2-3 oameni curioși mai mult de prăjitura din Carpați…

Chiar nu știu cine este patronul acestui stand dar e jenibil, pe lângă produsele puține pe care le oferă nici nu știe să se promoveze. Cu micii și cu berea poate reușea să facă bani frumoși dar nu se promova. Păi dacă tu vrei să vinzi niște produse noi într-o țară noua prima dată faci niște degustări, așa consumatorii se obișnuiesc cu produsul și dacă le place vor cumpăra. Nu era nicio farfurie cu mici pentru degustare..cum să cumpere cineva ceva de la un stand aproape gol și care avea în același frigider micii și berea? Păi eu am virusat prietenii italieni și chiar i-am învățat să-și facă singuri micii, chiar săptămâna trecută am făcut o cină cu mici cu niște prieteni..cum se poate vedea în fotografia de mai jos.

Mai erau la stand și câteva farfurii cu prăjitură, o farfurie cu o chiflă și 3 mici pe ea și alta cu „jnițăl” vorba unui coleg din liceu. Ori e un întreprinzător varză ori chiar nu cunoaște deloc piața din Italia. Păi să vedem unde a greșit după părerea mea:

– stand destul de rudimentar și doar 2 steaguri ale României ca decor, prea puțin pentru un stand care se vrea tradițional,

– oferta destul de sărăcăcioasă de produse, celelalte standuri aveau 5-10 feluri de mâncare pentru toate gusturile,

– italienii nu consumă foarte multă varză, deci tu de ce aduci un produs care e greu acceptat de consumator?

– se putea face un meniu ieftin având în vedere că era o intrare pe o piață nouă să zic așa 3 mici și o doză de bere 4 euro și aveau cele mai mari vânzări având în vedere că s-a umplut orașul de străini pentru Conferințe, studenți Erasmus ș.a. care preferă produsele mai ieftine din cauza bugetului limitat.

– prețurile prea mari pentru produsele oferite, la alte standuri de exemplu o bere era 3 euro, de ce să dea cineva 4 euro pe o bere necunoscută ca Timișoreana??? De ce nu o poți da la 2,5 să spargi piața sau la același preț ca celelalte standuri? Credea oare că se va îmbogăți de la italienii din Cesena peste noapte? Nu știu ce raționament a avut dar  e destul de păgubos.

– nu știu dacă va mai reveni această firmă aici, dar dacă tot așa se va prezenta și pe viitor vor fi doar în pierdere.

Cum aș face eu un meniu entry pe o piață nouă și destul de exclusivistă: o tochitură bestială ardelenească cu bucăți de carne și cârnați prin ea cu mămăligă (3 euro porția simplă și meniu cu bere 5 euro), mici cu muștar 1 euro/bucata, mămăligă cu brânză/bulz 2-3 euro, un platou cu zacuscă, cârnaț afumat, brânză telemea și la cerere murături și ceapă – 5-7 euro asta așa dacă nu vroiau să se complice foarte mult cu sarmale sau alte preparate care necesită un timp mai mare pentru pregătire. Ceva dulciuri gen vișine trase în ciocolată, halviță, prăjitură cu miere, haioșe ș.a. Ca băuturi eu aduceam așa: vișinată, afinată, țuică, ceva vinuri albe (Fetească Albă, Grasă de Cotnari) și roșii (Fetească Neagră, Băbească), bere (Azuga, Ciuc, Silva), socată suc sau băutură alcoolică cum se face în Moldova, preșuri 1-3 euro paharul.

Mîine cred că mă risc și eu să gust o prăjitură din Carpați:) și sper să mai supraviețuiesc apoi să vă pot spune cum a fost:)).

Pe parcursul festivalului se desfășoară mai multe manifestări din cadrul proiectului european BaseFOOD dedicat produselor tradiționale de la Marea Neagră, realizat în colaborare cu Universitatea din Bologna, Cesena – Inginerie Alimentară. Reuniuni, prezentări, postere și degustări pe diverse teme cu sprijinul Slow Food și în colaborare cu Universitatea din Bologna.

Să sperăm că în timp și afaceriștii de la noi vor reuși să se plieze și pe alte piețe și într-un mod mult mai frumos nu ca acum, deoarece avem produse gustoase și sănătoase multe dintre ele, dar nu le știm vinde deocamdată.

Mai multe detalii despre aceste manifestări găsiți pe: confesercenticesenate.com și cibodistrada.com .

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments